Rabu, 24 April 2013

PERMISSION AND PROHIBITION

ASKING FOR PERMISSION / KALIMAT PERMINTAAN IZIN UNGKAPAN AND RESPON Can I go to the toilet, please? – Sure, you can. – Sorry it’s not the right time. May I have my lunch now, please? – Yes, please. – I’m afraid you may not. Could I go to school now? – Go ahead. – I’d rather you couldn’t. Do you mind if I open the gift now? – Not at all – Yes I do mind. Is it all right if I borrow your book? – Certainly. – I’m afraid you cannot. I wonder if I can/could take you home? – Of course you can. – I’m so sorry you cannot. Would you mind if I watch the film? – Not at all – Yes I do mind. Keywords Asking for permission • Can/could..........................................(Verb dasar?)yang artinya (bisakah saya..................?) • Can/could please.................................(Verb dasar?) yang artinya (Tolong bisakah saya........?) • May I...................................................(Verb dasar, Please?) yang artinya( boleh kah saya...............?) • Is it okay/alright....................................(Verb dasar?) yang artinya (apakah boleh saya jka saya..........?) • Do you mind if I...............(Verb dasar ?) yang artinaya (Apakah anda keberatan jika saya............? • Is it possible for me to.........(Verb dasar?) yang artinya (apakah mungkin bagi saya untuk.........? • Is it all right /okay for me to........................(Verb dasar? ) yang artinya (apakah boleh bagi saya untuk.........? • Do you think I can .............(Verb dasar ?) yang artinya Apakah menurut anda saya bisa.........? • Do you think, it is imposibble for me to...........(Verb dasar ?) yang artinya Apakah menurut anda,Mungkin bagi saya untuk..............? • Do you think, it will be alright if I.........(verb dasar ?) yang artinya.Apakah menurut anda,tidak akan apa apa jika saya.............?. PROHIBITION (LARANGAN) Untuk mengekspresikan Prohibition, kita bisa menggunakan “must not”. Prohibition memiliki makna DO NOT DO THIS (jangan melakukan ini). Contoh: You must not tell anyone my secret. Do you promise? (Makna: Jangan memberitahukan rahasia saya kepada orang lain. Saya melarangnya.) Contoh lainnya: I've already finished all my work, so I don't have to study tonight. I think I will read for a while. I must not forget to take my key with me. You don't have to introduce me to Mrs. Cole. We've already met Brian! You must not play with sharp knives. We don't have to go to the concert if you don't want to. Kata Don't berarti "Jangan" atau "Dilarang". Formula yang dipakai sangat sederhana yaitu: Don't + Verb 1. Dibelakang Verb 1 bisa ditambahi Kata Benda (Noun). Contoh kalimat larangan yang sering digunakan dalam kehidupan sehari-hari adalah sebagai berikut: - Don't speak! (Dilarang bicara!) - Don't sit here! (Jangan duduk disini!) - Don't waste your time! (Jangan buang waktumu!) - Don't eat too much (Jangan makan terlalu banyak!)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar